13.+14. december var alle 2.g tysk-elever fra AASS i Lübeck for afholdelse af sprogdage i sammenarbejde med HLA - die Flensburger Wirtschaftschule, hvor de skulle træne tysk-dansk som fremmedsprog.
I den forbindelse har eleverne været på opdagelse i Lübeck, herunder på Lübecks julemarkeder, og de har besøgt flere spændende museer. Undervejs har eleverne interviewet hinanden og sammen løst forskellige opgaver på dansk og tysk. Det var en rigtig god ekskursion, som vi håber på at gentage!
Projektet er delvist blevet finansieret af midler fra Den Europæiske Fond for Regionaludvikling.
Nedestående ses programmet for Lübeckturen
Torsdag d. 13.12.
Alle:
08:00 Afgang fra Aabenraa
11:00 ankomst
11.30-12.30 ryste sammen + frokost (madpakker)
Hold 1:
12.30-14.30: Hansemuseum
Herefter-16:30: Ralley/På opdagelse i byen + julemarked (inkl. gensidige interviews i gruppen om juletraditioner)
Hold 2:
12.30-14.00 Ralley/På opdagelse i byen + julemarked (inkl. gensidige interviews i gruppen om juletraditioner)
14.00-16.30: Willy-Brandt-Haus
Alle:
16.30 hen mod busserne + gruppen tager et afskedsbillede og får hinandens mailadresser
17.00 afgang med bus for tyske elever
17:30 check ind på vandrehjemmet (DJH Jugendherberge, Am Gertrudenkirchhof, 23568 Lübeck)
Fredag d. 14.12.
Alle
7:00- 8:45 Morgenmad
9:00- 9:40 Check ud
9:40 Afgang til Willy- Brandt- Haus/ Naturkundemuseum
Hold 1:
10-12:30: Willy-Brandt-Haus
Hold 2:
10:30-12:00: Naturkundemuseum
Alle:
Senest 12:30: Til vandrehjemmet, hente bagagen, til bussen
13:00 Afgang mod Aabenraa





